Bullar och Muffins på Pachis vis.

3 Jan

Mera bakning blev det idag igen då jag försöker minska på våra skafferivaror.
Gjorde mig av med rågsiktet och rågmjölet igår men är långt ifrån hälften av alla
ingredienser. Funderade på att baka mera bröd men vi har inte så mycket plats i
frysen för det och vi äter inte så mycket bröd för den delen heller.
Letade igenom min gamla receptpärm från skolan och hittade detta.

Låter hur gott som helst och tur som jag hade så hade jag fetaost hemma.
Följde inte receptet helt då tog (1/2dl) torkade örter istället för färska och
adderade även en skvätt vatten till receptet då smeten blev väldigt torr.

Så här blev dom och dom passar utmärkt till mellanmål eller när man är småsugen.

Därefter var det dags för mina så kallade ”Syltbullar” efter all överbliven sylt och
syltkoncentrat från mina marmeladrutor.
Med andra ord så blev det blåbärs- och Tranbärs-bullar, MUMS!

Kommentera

